x تبلیغات
آخرین اخبار دنیای فناوری، اقتصاد و...

لبخند پسته ایرانی به تصمیم چین

 به نظر می‌رسد شرایط برای فعالیت مناسب‌تر پسته‌کاران ایرانی در بازارهای جهانی در حال فراهم شدن است و این موضوع نشان می‌دهد که بورس کالا باید از ظرفیت‌های خود برای حضور مناسب‌تر و فعال‌تر پسته‌کاران ایرانی در بازارهای جهانی بهره بگیرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» با وقوع جنگ تجاری بین چین و آمریکا و اعمال تعرفه‌های متقابل بین این دو کشور فرصت‌های جدیدی در برابر بازارهای کالایی ایران ایجاد خواهد شد که رویترز یکی از این فرصت‌ها را در بازار پسته دیده و بررسی کرده است.

 
ادامه مطلب

مواد نسوز و آجرهای نسوز بی شکل

 
تا چند سال پیش، تقریبا همه کوره ها و دیگر وسایل مشابه صنعتی، که در دمای بالا کار می‌کنند، با استفاده از دیرگدازه های بی شکل‌دار و از پیش پخته پخته شده با ابعاد نسبتا کوچک، طراحی و ساخته می‌شدند.
 
البته بتنها و سیمانهای دیرگداز به عنوان ملات، بتن کوبیدنی، جرمها یا بتنهای پاشیدنی برای کارهای تعمیراتی و ترمیم سطحی به کار می‌رفت ولی علی رغم تاریخچه طولانی برخی از جرم‌های یکپارچه که به حدود ۸۰۰۰ سال قبل هم می‌رسد، در صنعت کوره سازی کاربرد محدودی داشتند، اما مجداد در قرن گذشته خصوصا ۵۰ سال اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند.
 
ادامه مطلب

اجاره ویلا و سوئیت در دماوند

 افراد زیادی برای اقامت چند روزه و استراحت، یک شهر خوش آب و هوا را انتخاب می‌کنند. معمولا تهرانی‌ها برای خوش‌گذرانی و گذراندن تعطیلات به شهرهای شمالی یا شهرهای اطراف تهران سفر می‌کنند. در شرق تهران، دماوند و روستاهای اطراف آن همواره پذیرایی گردشگران زیادی است. این منطقه خوش آب و هوا حتی در روزهای گرم تابستان نیز هوایی خنک و دلپذیر دارد.

 

شهرستان دماوند با مکان‌‌های گردشگری مانند پیست، غار، روستاهای زیبا مکانی عالی برای وقت گذرانی و تفریح با دوستان است. همچنین برای اقامت چند روزه می‌توانید به اجاره ویلا در دماوند فکر کنید. بنابراین اگر دماوند را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید بهتر است قبل از سفر از جاذبه‌های دیدنی این شهر و کیفیت مکان‌های اقامتی آن با خبر باشید.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم تا مسافرت لذت‌بخشی را تجربه کنید پس در این مقاله همراه ما باشید تا با دماوند و شرایط اجاره ویلا در دماوند بیشتر آشنا شوید.

 

ادامه مطلب

همه چیز در مورد آجر نسوز و کاربردهای آن

 

معنا و مفهوم آجر نسوز

نسوزها به موادی گفته می‌شود که دماهای بسیار بالا دچار تغییرات فیزیکی و شیمیایی نمی‌شوند و نقطه ذوب مشخصی هم ندارند.
 
تا ۱۹۶۰ میلادی آنچیزی که برای پوشش کوره ها مورد استفاده قرار می‌گرفت خاک نسوز و کربن یا همان ذغال بود اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی این مواد جای خود را به آجر‌های نسوز دادند.
 
جنس آجر نسوز از مواد سرامیکی است که استفاده‌های زیادی در صنایع مختلف دارد. ما زمانی که اسم آجر نسوز را می‌شنویم به یاد آجرهای نماها و آجرهای مورد استفاده در شومینه‌ها می‌افتیم اما این تنها بخشی از کاربرد آجر نسوز است.
بخش عمده و کاربردی آجرهای نسوز در کروه‌ها و عایق‌های صنعتی استفاده می‌شود.
 
این مواد معمولا در کوره‌ها به صورت سیمان مانند مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا دمای 1800 درجه سانتی گراد دما را تحمل می‌کنند و تغییرات فیزیکی، شیمیایی و نیروهای مکانیکی و فرسایشی در این نوع از آجرهای تاثیر نمی‌گذارد.
 

 

 

ادامه مطلب

اجاره ویلا در رامسر کنار دریا

 مسافرت یکی از نیاز های انسان امروزی است تا بتواند خستگی‌ها و استرس‌های روزمره خودش را به آغوش طبیعت بسپارد و چقدر خوب است که طبیعت کشورمان به قدری غنی است تا بتواند شما را از سفر های خارجی منصرف کند.

 
در این مقاله می­خواهیم در مورد یکی از مقاصد گردشگری با شما صحبت کنیم که قطعا پس از خواندن این مقاله، سایر گزینه‌ها را حذف خواهید کرد. این مقصد جایی نیست جز رامسر!
 
رامسر یکی از شهرهای زیبای شمال کشور که در غرب استان مازندران واقع شده است. این شهر سرسبز و ییلاقی، جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. به دلیل نزدیکی به دریا، آب و هوای آن شرجی و گرم است. به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
 
شاید وجود دریا و جنگل در آن شهر باعث شده جذابیت بیشتری داشته باشد. کسانی که علاقه به شنا در دریا یا گذراندن یک غروب رویایی روی ماسه‌های ساحل را دارند، رامسر را به عنوان شهر مقصد خود انتخاب می‌کنند. برای سفر به رامسر می توانید از ماشین شخصی و حتی اتوبوس استفاده کنید. حال که آماده سفر به این شهر هستید، باید اطلاعاتی راجع به اقامت چند روزه در این شهر ساحلی داشته باشید. شاید شنیدن اجاره ویلا جنگلی در رامسر کنار دریا وسوسه کننده باشد؛ بنابراین نیاز به دانستن همه چیز در مورد ویلاهای رامسر دارید. در این مطلب ما را دنبال کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.
 
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد